Книга “Кризи и превенция”, 2020
Книгата „Кризи и превенция“ съдържа три основни части, дискутират се важни подходи и принципи, свързани с новите технологии, които могат да променят моделите за реакция по време на кризисни и екстремални ситуации. Някои от тези технологични направления, които могат да подобрят способностите за управление при кризи са: комуникация от типа “машина-машина” (M2M); машинно обучение(ML); интернет на “предметите/обектите”(IoT); невронни мрежи(ANN) ; когнитивни технологии и семантични техники.
Комбинацията от напреднали технологии като информация, биотехнологии и нанотехнологии притежават потенциала радикално да променят и развият съвременната икономика и общество. Кризи, превенция и информация са взаимосвързани понятия, когато се отнасят за защита на живота на хората от различни опасности, епидемии и глобални заплахи. Развитието на информационните технологии, в частност смарт обекти в последните години осигурява практическа рамка да бъдат информирани гражданите за потенциалните опасности, за да се реагира бързо и да се ограничат негативните последици върху здравето и живота на хората.
Настоящата книга е с практическа насоченост и може да бъде използвана както от широк кръг читатели, така и от експерти и практици, които се занимават с кризисен мениджмънт и комуникации при екстремални ситуации. Целта на автора е да помогне на повече хора, да могат да реагират и да се защитят по-адекватно при критични, рискови и екстремални ситуации.
Изд. „Авангард Прима“. София, 2020г.
Информационни приоритети по време на кризи:
# граждани и потенциални жертви;
# локални медии;
# центрове за управление на кризата;
# публични инфо-центрове;
# национални медии;
# медийни-инфо центрове;
# областна администрация;
# национална административна структура;
# международни медии;
# центрове на ЕС за реакции при критични
ситуации;
Време за информиране на отделните категории,
в рамките на 8-12 часа.