Кризи и превенция (14 модела за реакция)


    

Книга “Кризи и превенция”, 2020

         Книгата „Кризи и превенция“ съдържа три основни части, дискутират се важни подходи и принципи, свързани с новите технологии, които могат да променят моделите за реакция по време на кризисни и екстремални ситуации. Някои от тези технологични направления, които могат да подобрят способностите за управление при кризи са: комуникация  от типа “машина-машина” (M2M); машинно обучение(ML); интернет на “предметите/обектите”(IoT); невронни мрежи(ANN) ; когнитивни технологии и семантични техники.

      Комбинацията от напреднали технологии като информация, биотехнологии и нанотехнологии притежават потенциала радикално да променят и развият съвременната икономика и общество. Кризи, превенция и информация са взаимосвързани понятия, когато се отнасят за защита на живота на хората от различни опасности, епидемии и глобални заплахи. Развитието на информационните технологии, в частност смарт обекти в последните години осигурява практическа рамка да бъдат информирани  гражданите за потенциалните опасности, за да се реагира бързо и да се ограничат негативните последици  върху здравето и живота на хората.

      Настоящата книга е с практическа насоченост и може да бъде използвана както от широк кръг читатели, така и от експерти и практици, които се занимават с кризисен мениджмънт и комуникации при екстремални ситуации. Целта на автора е да помогне на повече хора, да могат да реагират и да се защитят по-адекватно при критични, рискови и екстремални ситуации.

Изд. „Авангард Прима“. София, 2020г.

Информационни приоритети по време на кризи:

# граждани и потенциални жертви;

# локални медии;


# центрове за управление на кризата;

# публични инфо-центрове;


# национални медии;

# медийни-инфо центрове;


# областна администрация;

# национална административна структура;

# международни медии;

# центрове на ЕС за реакции при критични
ситуации;

Време за информиране на отделните категории,
в рамките на 8-12 часа.

Leave a comment